Tuesday, December 05, 2017

Problematic Negotiation between Tzahal and the Police in Judea and Samaria with Arabs that gives in to Palestinian intimidation rather than protects the Jews (H)

ההתנהלות הבעייתית של צה"ל והמשטרה ברחבי יהודה ושומרון נמשכת. הבוקר צעדו עשרות ערבים לעבר מאחז חדש שהוקדם על ידי נערים יהודים סמוך ליישוב אלון מורה שבשומרון. דבר המאחז החדש פורסם הבוקר בכלי התקשורת הערבים, ובעקבות כך יצאו כמה עשרות ערבים בליווי טרקטור לכיוון המאחז והודיעו כי בכוונתם להגיע לפרק את המאחז בעצמם. 


כוח צהל הגיע למקום אך במקום לעצור את הפורעים ולפזר ההתקהלות ניהל קצין מהצבא משא ומתן עם הפורעים, ויהודים שהגיעו למקום, שמעו את השיחה בין הקצין לערבים והופתעו לגלות כי במהלכה הציע הקצין לערבים עסקה: "אם תסכימי להפסיק את הצעדה למאחז נפנה אותו בעצמנו". 


בתגובה להצעתו של הקצין סיימו הערבים את הצעדה וחזרו לכפר והשקט נשמר אלא שיהודים זועמים על התנהלות הצבא, צבי סוכות אומר היום כי: "התנהלות הצבא משדרת חולשה מזמינה התפרעויות של ערבים ומעבר לכל אלה מדובר בכניעה טוטלית! שטחי יהודה ושומרון הפכו להיות מערב פרוע שבהם הערבים עושים כרצונם והצבא והמשטרה איבדו את השליטה - גם אם ההצעה נועדה רק לשמר על השקט, הרי מדובר בכניעה לפורעים, וזכות וטו לקבוצה של בריונים שרוצה להשליט ולהשתלט על יהודה ושומרון" 

No comments: